A Panthers két meccs végi bírói döntést kifogásolt a Browns fordításos győzelme után

A Panthersnek rengeteg lehetősége volt arra, hogy ne kerüljön ilyen helyzetbe, és rengeteg lehetősége volt arra is, hogy ne engedje, hogy a Browns nyolc másodperccel a vége előtt rúgjon egy győztes mezőnygólt.

De a Browns elleni vasárnapi 26-24-es vereségük során, az utolsó clevelandi pontszerző támadásnál is volt néhány kérdéses döntés.

Miután Eddy Piñeiro 34 yardos mezőnygóljával a Panthers 1:13-mal a vége előtt 24-23-ra vezetett, majd az ezt követő touchback után a Panthers a Browns-t a saját 25 yardos vonalánál szorongatta, esélye volt a drámai győzelemre.

De a defensive end Brian Burns-t a drive első játékában egy “roughing the passer” szabálytalanság miatt büntették, így a Browns 15 yardot kapott megállított órával.

A futó Christian McCaffrey “borzalmas ítéletnek” nevezte a büntetést, és ezzel a véleményével nem volt egyedül a Panthers öltözőjében.

A vezetőedző Matt Rhule udvariasabban fogalmazott, de egyértelmű volt, hogy nem ért egyet a Brad Rogers játékvezető által kihirdetett döntéssel.

“Az új szabály az NFL-ben, ahogyan nekem elmagyarázták, és amennyire én tudom, hogy a védőfal játékosok, a labdát támadó játékosok, ha érintkeznek az irányító sisakjával, az nem szabálytalanság.” mondta Rhule. “Burns visszatolta a tackle-t, és kinyújtotta a kezét, azt vártam, hogy ez nem lesz szabálytalanság, és szabálytalanságnak ítélték.”

Rogers egy jelentésben azt mondta, hogy “azért fújták le, mert erőszakos érintés volt a fej és a nyak területén”.

Burns azt mondta, amikor az öltözőben beszélt a riporterekkel, hogy nem látta a kérdéses játékot, de szerinte nem volt erőszakos.

Amikor nekirontott a Browns bal oldali tackle-jének, Jedrick Willsnek, Wills hanyatt esett, egyenesen a Browns irányítójának, Jacoby Brissettnek.

“Voltak megbeszéléseink erről, hogy megértsük az új szabályokat.” mondta Burns. “Úgy értelmeztem, hogy ha nem kirívó, ahogy te is mondtad, erőszakos, akkor nem adják meg. De még nem láttam a játékot, így nem tudom, hogy pontosan mi történt. Azt tudom, hogy egy bull rush-ban voltam, hátrébb toltam a srácot, és elestek. Ez minden, amit tudok.”

“Nem volt erőszakos.” mondta a defensive end Marquis Haynes. “Burns sebességből erőre váltott, a tackle megütötte az irányítót, majd úgy tűnt, hogy Burns eltalálta őt. De mindannyian tudjuk, hogy sebességből erőre váltott; átgázolt a tackle-n, a tackle pedig megütötte az irányítót. Hogy a játékvezető mit látott, azt nem tudom. Nem tudok sokat mondani. Ők hozták meg a döntést. Holnap megnézzük, túllépünk rajta, és a következő csapattal folytatjuk.”

A defensive tackle Matt Ioannidis is úgy gondolta, hogy Burns belelökte Wills-t Brissettbe, így a kontakt meggyőzőbbnek tűnt.

“Az én véleményem az, hogy ha Burns belelöki azt a tackle-t az irányítóba, az fair game.” mondta Ioannidis. “Nem akarok beszélni a döntésről. Szerintem Burns jól csinálta; szerintem tiszta volt a játék. Ez sajnálatos, ennek következménye van. És remélhetőleg tisztázzuk a dolgot.”

A safety Jeremy Chinn azt mondta, hogy látott egy gyors visszajátszást az eredményjelzőn, és “úgy tűnt, hogy alig ért hozzá, úgy tűnt, hogy belelökte a támadójátékost.”

“De nem fogom azt mondani, hogy ez elkeserítő, mert védekező játékosként mindig az jár a fejemben, hogy ‘Mi jön, mi jön, mi jön, mi jön’. De mindenképpen fájt nekünk, az biztos.” folytatta Chinn. “Ezeket a szituációkat sokat gyakoroljuk, de minden alkalommal, amikor yardokat adsz nekik, az kemény.”

A Browns további 20 yardot tudott még szerezni, ezzel előkészítve az újonc rúgó, Cade York 58 yardos mezőnygólját.

De volt egy másik döntés is, amely Rhule szerint megváltoztatta volna a végeredményt.

13 másodperccel a vége előtt Brissett hátralépett és volt egy dobócsele, mielőtt spike-olt volna. A spike-nak azonnal meg kell történnie, különben intentional grounding szabálytalanságot lehet ítélni. Ez 10 másodperces büntetést eredményezett volna, és a Brownsnak egy Hail Mary-t vagy egy másik játékot kellett volna választania.

“Elkezdtem kiabálni, intentional grounding, 10 másodperces büntetés, a meccsnek mindjárt vége.” mondta Rhule. “Nyilvánvalóan megadták, aztán megváltoztatták a döntést. Sok minden nem úgy alakult a végén, ahogyan mi akartuk.”

A jelentésben Rogers elismerte, hogy Brissett “jobb lábbal hátralépett”, de azt mondta, hogy Brissett hátralépése “nem zárja ki az irányítót a labda spike-olásából, és ezt a szabály szerint megengedtük neki”.

Ismét ki kell emelni, annyi más dolog volt, amit a Panthers jobban is csinálhatott volna a Browns utolsó drive-ja előtt. Az első 20 játékukkal 21 yardot szereztek, miközben az irányító Baker Mayfield az első félidő utolsó percéig szenvedett. Hagyták, hogy a Browns 217 yardot fusson, kontrollálja az órát és a meccs tempóját. Ehhez párosult néhány korai harmadik downos védekezési probléma, ami miatt túl sokáig volt a pályán a Panthers védelme, és az ebből következő fáradtság is tényezőnek tűnt.

A meccs végi szakaszokban betöltött szerepével együtt Burnsnek ellentmondásos érzései támadtak.

“Egy kicsit fájt belül.” mondta Burns. “Nem fogok, hogy is szokták mondani, elefántot csinálni a bolhából, nem fogok nagy ügyet csinálni belőle. De belül fáj, mert úgy éreztem, hogy az a meccs a miénk volt.”

Forrás: panthers.com

Nem akarsz lemaradni a hírekről? Iratkozz fel a hírlevélre, hogy mindig képben legyél!

Itt tudsz csatlakozni a Discord szerverhez:

Ha szeretnéd, itt egyszerűen, mindössze néhány kattintás után támogathatod az oldal működését egy tetszőleges, egyszeri vagy rendszeres összeggel:

Buy Me A Coffee